Friday, 5 April 2013

Cinta Bukan Milik Kita . .



Malam yang hening ni,tiba-tiba saya ingat kat awak..awak,ingat tak lagi masa kita kecik-kecik dulu?kita selalu main sama-sama kan?saya ingat lagi,kawan-kawan kita yang lain selalu gosipkan saya dengan awak sebab bila main kejar-kejar saya mesti kejar awak dulu sebab awk kuat lari..tapi diorang ingat saya suka kat kat awak..tapi dalam hati kecil saya sebenarnya memang saya ada hati dengan awak..


Awak....masih saya ingat lagi,dulu saya selalu cakap kat mak saya yang bila saya besar nanti saya nak kawen dengan awak,dan mak saya senyum je bila saya cakap camtu...walaupun masa tu saya hanyalah budak 5 tahun tapi memang saya ikhlas cakap kat mak saya yang saya suka kat awa..saya suka semua tentang awak dan lagi satu kita banyak persamaan...


Masa akhir saya tahun tingkatan 3,saya sakit...saya disyaki sakit buah pinggang..tapi belum tahap yang serius..masa tu sepupu kita kak mi yang jaga saya...yang selalu usik saya dengan awak tu..masa dia jaga saya tuh tiba2 dia tanya saya nak tak nombor telefon awak..saya cakap saya malu..lepas tu tanpa saya sangka dia yang kacau awak guna telefon saya..bermula dari tu lah saya makin rapat dengan awak..


Awak..saya terlalu sayangkan awak..sebab awaklah cinta pertama saya dan tak pernah dalam hidup saya jatuh cinta dekat lelaki kecuali awak. Suatu hari awak tanya saya,adakah saya sayangkan awak?sebab awak cakap awak sayang saya sejak kita kecil lagi..nampaknya saya tak bertepuk sebelah tangan..


Awak rapat sangat dengan ummi awak kan,sampai semua benda pasal kita awak cerita kat ummi awak 
walaupun saya tak bagi awak cakap kat mak awak,tapi awak degil!!saya tahu ummi awak pun suka saya sebab dari kecik ummi awak cakap nak jadikan saya menantu dia..hmm malunya saya kalau ingat balik..


Sejak dari tu,hubungan kita jadi renggang sebab ummi awak cakap kat mak saya yang awak suka kat saya,tapi mak saya tak bagi kerana kita sepupu..awakk...kenapa kita sepupu??sedangkan saya sayang awak 
lebih dari itu.


Demi mak ayah saya,saya cuba untuk lupakan awak..namun saya memang tak boleh..saya tetap kol awak dekat sekolah dengan menggunakan public phone sebab masa tu saya kan duk asrama penuh..awak tahu tak,saya memang tak boleh fokus kat belajar sebab selalu ingatkan awak..entahlah..saya memang betul-betul buta masa tu..buta dengan cinta saya sendiri.


SPM semakin dekat,tapi saya tetap macam tu..masa SPM pun saya tetap kol awak...hmm...rezuk SPM saya biasa-biasa jew..hinggakan saya tak boleh masuk u..saya hanya dapat matrik..mak saya,saudara-saudara kita yang lain semua salahkan awak..padahal saya yang salah..kesian kat awak...


Saya tak pergi matrik tapi saya sambung tingkatan 6..sejak saya masuk f6 awak langsung tak contact saya..kenapa??memang saya sedih sangat-sangat..tapi untuk tunaikan janji saya kat awak yang saya akan tetap masuk u..saya belajar rajin-rajin dan sekarang saya telah bergelar seorang mahasiswa..


Kini kita dah besar kan..awak pun dah keje...sekarang saya baru saya sedar,awak sengaja tak contact saya dulu sebab awak nak saya fokus kat belajar saya..awakk...sekarang saya dah tunaikan janji saya..saya harap awak hepy..





#Awak....saya memang rindu sangat kat awak..tapi saya pendam dalam-dalam rindu tu..sebab saya tak nak sakitkan hati awak lagi kerana saya harus terima hakikat yang kita tak kan boleh bersama...dimana pun awak berada sekarang,dengan siapa pun saya harap bahagia..saya doakan awak akan dapat jodoh yang lebih baik dari saya..sebab saya perlu beljar menerima kenyataan yang cinta tak semestinya memiliki...



sumber: http://www.nabilabiela.com/2012/09/surat-untuk-awak.html

No comments:

Post a Comment