Tuesday, 26 November 2013

$$ kusut $$


Setiap kali sebelum tidur
Pelbagai perkara yang bermain di fikiran
Hati ini menjadi kusut
Memikirkan tentang kita

Bagaimana harus aku hadapi
Hidup tanpa dirimu
Yang kini semakin jauh
Meninggalkan aku

Kasihku
Kenapa kini kau berubah
Kau semakin asing
Tak seperti dirimu yang dulu

Apakah yang harus aku lakukan
Untuk memenangi hatimu semula
Sayang, hilangkan kekusutan ini
Kerana hanya kau mampu hadirkan bahagia


*K.I.T.A*


Kita memang satu
Dalam ramai2 kita tetap bersama
Tak mudah untuk terus kekal
Tapi yang penting kita mencuba


Mudah2an bersama
Untuk selama2nya
Tak perlu keluh kesah
Ayuh kita hadapi bersama


* KiSaH_kItA *


Hubungan kita adalah kisah klasik
Antara kita berdua
Biar apa kata orang
Hanya kau @ aku yang merasakannnya

Abadikan cerita indah ini
Biar menjadi kenangan indah hri kelak
Kita berdua sama2 hargai
Apa yang kita miliki

Cinta kita
Bukan cinta biasa
Ia adalah kisah agung
Antara dua hati yang berkongsi

Rasa indah, rasa cinta
Yang lahir dari jiwa
Turun ke hati
Sama2 menyayangi

Monday, 4 November 2013

SITI yang perlu dicontohi


1. Siti Khadijah :

Beliau merupakan isteri Rasulullah s.a.w yg melahirkan anak - anak Rasulullah, setia dan mendukung Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh orang - orang kafir dan musyrik, mengantarkan makanan kepada Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira’.

2. Siti Fatimah :

Anak Rasulullah yang tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kepada suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berbagi 1 bantal dan kadang-kadang berbantalkan lengan Ali.
Rasulullah pernah berkata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.

3. Siti Aisah :

Beliau isteri Rasulullah yang paling romantik. Sanggup berbagi bekas makanan dan minuman dengan Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yang sama.

4. Siti Hajar :
Isteri Nabi Ibrahim yang patuh kepada suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air untuk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).

5. Siti Mariam :

Wanita suci yang memang pandai menjaga kehormatan diri & mempunyai maruah yang tinggi sehingga rahimnya dipilih oleh Allah s.w.t untuk mengandungkan Nabi Isa.

6. Siti Asyiah :

Isteri Firaun yang tinggi imannya dan tidak gentar dengan ujian yang dihadapinya daripada Firaun Laknatullah.

7. Siti Aminah :

Wanita mulia yang menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

8. Siti Muti’ah :

Isteri yang patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya karena setianya kepada suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat untuk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik untuk tatapan suaminya saja.

9. Siti Zubaidah :

Wanita kaya dermawan yang menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya untuk membina terusan untuk kegunaan orang ramai hanya niat karna Allah s.w.t.

Semoga ALLAH senantiasa membimbing kita dalam keadaan iman dan takwa kepada-Nya, dan mudah-mudahan ALLAH menjadikan yang sudah menikah menjadi pasangan yang sakinah, mawaddah, warahmah, untuk taat kepada suami, dan menyayangi istrinya. Dan yang belum menikah semoga ALLAH pertemukan jodohnya, dan segera menikah dengan pasangan yang dikehendaki. Aamiin.


Tuesday, 29 October 2013

jika anda ditanya tentang jodoh......


JIKA ANDA DITANYA TENTANG JODOH - Jawablah Seperti ini -

SOALAN   : Kenapa lambat menikah??
JAWAPAN : Karena ALLAH Maha Tahu waktu yang Terbaik untukku..

❥ SOALAN : Dah punya calon??
❥ JAWAPAN : Sudah, kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing-masing..


❥ SOALAN : Siapa??
❥ JAWAPAN : Nanti ALLAH yang akan memperkenalkannya kepadaku..

 SOALAN : Bila ??
 JAWAPAN: Ketika kami sudah dipertemukan, Insya ALLAH nanti di undang ke Walikamatul'urus ku..





Sunday, 20 October 2013

K e L u H a N


Setiap hari aku rasakan
Semakin mencabar
Setelah dia pergi dariku
Aku hanya mampu mengenang

Bukan maksud aku untuk mengeluh
Atau mengadu domba
Tapi apakan daya
Aku hanya manusia biasa

Kenangan antara aku dan dia
Pasti terus bersemadi
Dalam sanubari serta fikiranku
Tapi aku harus tabah

Keluhan ini
Bukan tanda berputus asa
Sebagai insan biasa
Aku punya hak untuk rasa kecewa

Tapi tak bermakna aku kalah!!!


Sunday, 21 July 2013

K e B e T u L a N


Dalam setiap perbuatan
Aku bersyukur
Dalam setiap tutur kata
Aku berfikir
Dalam setiap renungan
Aku mencari
Tak banyak yang ku harapkan
Hanya kejujuran
Tanpa percaya
Runtuhlah segala2nya

Kau Membohongiku


Mengapa???
Kau menjauhiku
Mengapa???
Kau meninggalkanku
Ternyata...
Kamu selingkuh
Selingkuh..
Dibelakangku

Lalu apa kau memanggilku??
Tiba-tiba kau minta maaf padaku??

Aku ingin engkau pergi..
Dalam hidupku tanpa dirimu
Tapi ku tak rela..
Meninggalkan dirimu sayang

K A C A U . . .


Jiwaku sangat halus
Kadangkala ia meronta
Meminta segala perhatian
Bukan gila tapi jiwa kacau

Segala kata diri ini
Seakan-akan tak dipeduli
Aku tak diendahkan
Seolah objek tanpa fungsi

Kacau bukan kerana nafsu
Tapi aku mahukan keadilan
Kenapa diri ini sering disisih
Oleh rakan2 sendiri?

Apa salah aku?
Apa silap aku?
Sehingga aku rasa sepi sendiri
Tanpa teman untuk bicara

Jangan Bertengkar Lagi


Sedarkah engkau kekasih
Kelakuanmu itu
Sungguh sangat menyiksa aku
Padahal aku beri
Apa yang engkau mahu
Tapi..
Engkau tak mengerti aku

Sakitnya hatiku..
Dengan semua caramu
Bila kau terus begini
Nanti aku akan pergi

Aku mohon..
Sayangilah diriku dalam hidupmu
Dan kamu jangan kasar-kasar lagi
Dengarlah wahai pujaan hati

Aku mohon..
Supaya kau mengerti
Kita jangan bertengkar lagi
Hadapi semua dengan hati yang sejuk
Dengarlah oh pujaan hati

Thursday, 13 June 2013

J A W A B . . . . .


Cubalah kau rasakan air mata ini
Sanggupkah kau menangani setiap titisan setiaku
Aku bagai mendung yang setia pada hujannya
Akan selalu ada dan terus bertahan

Senyummu takkan terganti,
Maafku takkan memilih
Sabarku selalu berharap
Supaya kau kembali

Jawab..
Jawablah pertanyaanku ini
Adakah aku di hatimu??
Atau kau hanya dalam mimpiku??


Tolong katakan..
Katakan padaku bila..
Ku tak ada di hatimu..
Biarlah kau hidup di dalam mimpiku

Suami Lupa Diri


Seorang lelaki bergelar suami bergegas pulang ke rumah. Sampai aje di rumah dia memanggil isterinya tiba2.

Suami: Sayang, cepat kemaskan beg awak!

Isteri: Kenapa ni abang?

Suami: Abang baru menang loteri bernilai RM3juta.

Isteri: Wah, seronoknya! Abang nak saya kemaskan beg untuk bercuti ke mana? Kita nak naik kapal mewah atau bercuti keluar negara ke ni, bang?

Suami: Suka hati awaklah. Saya tak peduli ke mana awak nak pergi. Yang penting, awak seorang yang keluar dari rumah ni!

Isteri: Lupa dirinya orang tua ni...

Hargailah Cintaku


Ku akan pergi..
Meninggalkan dirimu sendiri
Jika kau ulangi..
Kesalahan yang kedua kali
Selama ini..
Ku mencintaimu sepenuh hati
Tapi kau khianati..
Dan mencintai ke hati yang lain

Ku ingin kau hargai..
cinta yang telah ku beri
Cinta yang telah kau miliki
Ku ingin kau mengerti..
cinta yang telah ku beri
Dan jagalah sampai mati..

Biarpun kau sakiti..
Biarpun kau lukai
Aku tetap mencintai
Biarpun kau sakiti..
Biarpun kau lukai
Aku tetap cinta mati

H a R g A i A k U


Seringkali kau merendahkan ku
Melihat dengan sebelah matamu
Aku bukan sesiapa

Selalu saja engkau menganggap ku lemah

Merasa hebat dengan yang kau punya
Kau sombong dengan itu semua

Cuba kau lihat dirimu dahulu

Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku


Saturday, 18 May 2013

Harga Sebuah Cinta



Kesetiaan?
Bukan semuanya akan dibalas dengan kebahagiaan
Apa yang kita harapkan
Tidak semestinya akan menjadi kenyataan
Tapi.. Teramatlah pedih
Apabila insan yang kita sayang
Tidak pernah menghargai apa yang kita korbankan


Namun...
Itulah ketentuan-Nya
Menguji ketahanan dan kekuatan iman kita
Buat insan yang mengerti
Hargailah hati...
Kerana ia terlalu bererti
Hargailah rasa..
Kerana ia cepat terasa
Hargailah cinta..
Kerana apabila ia musnah
Pastilah hati dan rasa tidak bermakna lagi


Maka, hargailah semuanya
Kerana apabila ia terluka
Sukar sekali untuk dicantumkan kembali!!!


(^_^) sekian, tq (^_^)

Datang & Pergi


Dalam hidup aku

Banyak betul benda & perkara

Yang datang & pergi..

Ada yang membawa suka

Tak kurang juga hati terpalit duka

Namun aku tetap tabah

Malas melayan tuntutan emosi

Kasih pada hati aku tahankan

Namun jangan sesekali kau cabar

Yang pergi takkan kembali lagi


Ingat tuu!!

. . . H I L A N G . . .


Waktu seakan cemburu
Melihat kita bahagia
Selepas ceria bersama
Tiba waktunya kita berpisah

Walau perit hati ini
Untuk terima takdir
Aku harap
Hubungan kita kekal sentiasa

Percayalah sayang
Hubungan jarak jauh
Pasti akan berhasil
Jika kita menjayakannya

Tapi jauh di sudut hati
Risau tetap menghimpit diri
Adakah kita kan teruskan
Semua yang kita bina selama ini

Aku harap kau pun begitu
Selamat jalan sayang

Hargailah Cintaku


Ku akan pergi..
Meninggalkan dirimu sendiri
Jika kau ulangi..
Kesalahan yang kedua kali
Selama ini..
Ku mencintaimu sepenuh hati
Tapi kau khianati..
Dan mencintai ke hati yang lain

Ku ingin kau hargai..
cinta yang telah ku beri
Cinta yang telah kau miliki
Ku ingin kau mengerti..
cinta yang telah ku beri
Dan jagalah sampai mati..

Biarpun kau sakiti..
Biarpun kau lukai
Aku tetap mencintai
Biarpun kau sakiti..
Biarpun kau lukai
Aku tetap cinta mati

hargai aku


Seringkali kau merendahkan ku
Melihat dengan sebelah matamu
Aku bukan sesiapa

Selalu saja engkau menganggap ku lemah
Merasa hebat dengan yang kau punya
Kau sombong dengan itu semua

Cuba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku

Gagal Bercinta

Kaulah cinta pertamaku
Yang membuatku tergila-gila
Jangan pernah tinggalkanku
Aku tak mampu hidup tanpamu


Rasa hatiku telah mati
Untuk cinta yang lain

Ku mohon janganlah engkau mendua
Jika tak ingin gagal bercinta
Ku mohon kau tetap setia
Jika tak ingin gagal bercinta

Hanya engkaulah yang aku puja 
Dan ini bukan hanya di mulut saja tapi di hati
Hanya engkaulah yang aku cinta
Buat selama-lamanya

M a B u K c I n T a a

Bayangkan bila harimu penuh warna
Itulah yang saat ini yang ku rasakan

Dia membuat tidurku tak nyenyak
Dia membuat makanku tak kenyang
Ku terpikat pada keprihatinannya
Yang selalu dia tunjukkan

Ku rasa ku sedang dimabuk cinta
Nikmatnya kini ku dimabuk cinta
Oh dimabuk cinta


B I N T A N G



malam yang indah
kau ada disini
mengisi kosongku
dan berkata sayang

tak pernah ku ragu
hanya dirinya satu
tak pernah ku ragu
cerita cintaku

bintang oh bintang
bawalah aku terbang tinggi
bersamanya karena dia yang aku mau
bintang bintang kabulkan permohonanku


Bilang Saja


Tak perlu berahsia
Tak perlu selindung
Apa kata kita berterus terang
Bilang saja

Hari2 ku lalui tak terasa keindahannya
Penyebabnya??
Kamu yang satu
Hentikan memonopoli hati ku!

Cukup!
Banyak sudah ku terluka
Berparut di sana sini
Terima kasih cinta...


Air Mata . . .



Ku sendiri..
Menangis dalam sepi
Kau telah pergi..
Tinggalkan ku disini
Separuh ruang hati
Takkan mungkin terganti

Ku cuba untuk melupakannya
Walau hati ini takkan mampu
Menepisnya..

Jangan pergi..
Bila takkan kembali
Cintaku padamu..
Tak bisa kubunuh sampai mati

Air mata ku basahi pipi
Memintamu 'tuk kembali
Air mata ku basahi pipi
Memintamu 'tuk kembali


Saturday, 20 April 2013

SeCrEt SoNg FoR yOu ♥





you were there to light my day
you were there to guide me through
from the days down and on 
i'll never stop thinking of you

how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be apart of me
how i wish you were still mine

never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here

i know it's me who said goodbye
and thats the hardest thing to do
cause you mean so much to me
and guide the truth from me to you

for all the thing i've done and said
for all the hurt that i've cause you
i hope you will forgive me baby 
cause that wasn't what i meant to do





#lagu ni Rain tujukan kt 'someone' yg Rain cinta.. hehe.. ich liebe dich, my baby (^_^)

Thursday, 18 April 2013

Cinta Kita . . .




Ku tahu cintamu setulus hati...
Ku tahu cintamu tak berbelah bahagi...
Ku tahu cintamu nan suci...
Ku tahu cintamu kan tetap bersemi...

Kau pun tahu betapa tulusnya cintaku padamu...
Kau tahu cintaku padamu bersifat abadi...
Kau tahu cintaku padamu kan kekal selamanya di hati...
Kau tahu cintaku hanya padamu sepenuh hati...

Cinta kita...
Cinta nan suci...
Lahir dari jiwa yang sejati...
Ia mekar sejak dulu dan pasti kini...
Ia kan terus bersinar sehingga penghujung hari...

Cinta kita...
Sesuci embun pagi...
Sesegar kelopak ros yang mekar...
Kan terus bersinar dan segar...
Selagi ada waktu...
Selagi ada rindu...

Cinta kita...
Walau apa pun akhirnya...
Tetap kan menemui bahagia..
Kerna kita tahu...
Kerna kita pasti...
Segala isi hati...


SedetikRinduSeluruhKalbu


Saat ini.. terasa sepi sekali
Dingin pagi terasa memilu di hati
Sejak dikau sekan menjauhi..

Diriku ditinggalkan sendiri
Menggagahi hati, memujuk sanubari
ingatan yang abadi..

Akur ku pada situasi
Tidak adil ku bertanya lagi
Bukan milikku..

Sedetik tidak pernah lupa
Pada sebuah nama dan paras rupa
Menjelma dalam jaga, mimpi dan anganku tiap masa..

Sedetik rindu
Seluruh kalbu
Aku mendoakan kebahagiaanmu..


Tuesday, 16 April 2013

Hanya Hati Berbicara





Dalam keheningan malam begini,

hanya hati yang berbicara tentang 

betapa rindunya diriku padamu yang jauh di mata. 

Sebegini hebat ingatan padamu, 

sehingga aku tak bisa alpa walau sesaat jua 

dari mengingati dirimu dalam hati ini. 

Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui 

betapa aku menyayangi dan merindui kekasih hati.

Kau bukan lagi illusi..

bukan jua sekadar mimpi..

Aku kini dalam realiti yang amat pasti. 

Hanya takdir Ilahi dan masa yang akan menentukan 

bagaimanakah kesudahannya cinta kita ini. 

Aku pasti kebahagiaan sedang menanti 

walau sekadar di penghujung nanti..



Sangat Merinduimu Sayang





Sayang... 

tak tertahan rasanya rindu di hati ini... 

Ku terlalu rindu padamu sayang... 

Apakah kita boleh bertahan pabila tidak berhubung?... 

Ahhhh... 

terlalu perit dirasakan tanpamu di sisi sayang...

dunia ini dirasakan kelam... 

hidup ini dirasakan amat hambar dan kosong... 

diriku amat memerlukan dirimu wahai sayangku.... 

Kau adalah segalanya dalam hidupku... 

Aku benar-benar mencintaimu dan merinduimu di sepanjang waktu...



Duka itu Milik Kita Bersama





Sayang...

 Duka itu bukan milikmu seorang... 

tapi duka itu milikku jua... 

walau pada zahirnya kau lihat ku gembira... 

tapi hakikatnya tangisan di dalam hati ini tiada siapa yang tahu... 

Dalam hatiku hanya ada dirimu... 

kasihku hanya padamu sayangku... 

sesungguhnya kebahagiaan itu kan hadir pabila ku bersamamu... 

Ku sentiasa berdoa agar kita kan dapat bersatu untuk selamanya...


Duka Itu Milikku . .





Saat bertemu denganmu, 
Memberi daku seribu kebahagiaan. 
Namun, realiti yang ada 
Amat memilukan dan menyiksakan sanubariku. 
Biar beribu kali aku paksakan hati 
melupakan apa yang tersaksi, 
Namun, hati ini masih tak bisa aku bohongi.
 Antara realiti dan fantasi, 
aku menyulam rasa cinta yang tak bertepi. 
Namun, biar apa jua situasi 
yang sedang menanti, 
yang pasti adalah.. 
betapa kedukaan menjadi milikku 
yang abadi..


Jauh di mata Dekat di hati






Kekasihku, 
kau kini jauh dari pandangan mata. 
Namun hati ini tak berhenti mengingatimu 
dan sentiasa mendoakan kebahagiaanmu. 
Ketika kakimu melangkah pergi, 
menyeberangi lautan dan benua yang terbentang, 
aku mengiringi dengan doa 
kita kan bersua bila saatnya menjelang..


Kekasihku, 
rindu ini membuatkan aku 
mengimbas kenangan bersamamu.. 
saat bersama di pantai yang indah. 
Hanya kita berdua ketika itu, 
berjalan-jalan di pinggiran ombak 
yang menyapa dengan penuh kemesraan, 
membuatkan hati terasa begitu damai dan mengasyikkan.. 


Kekasih hati, 
lewat pemergianmu kali ini, 
hanya kenangan bersama 
yang dapat aku jadikan azimat pengubat rindu, 
yang tak pernah padam terhadapmu dirimu 
yang sekian lama bertaktha di kalbu..