Saturday, 20 April 2013

SeCrEt SoNg FoR yOu ♥





you were there to light my day
you were there to guide me through
from the days down and on 
i'll never stop thinking of you

how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be apart of me
how i wish you were still mine

never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here

i know it's me who said goodbye
and thats the hardest thing to do
cause you mean so much to me
and guide the truth from me to you

for all the thing i've done and said
for all the hurt that i've cause you
i hope you will forgive me baby 
cause that wasn't what i meant to do





#lagu ni Rain tujukan kt 'someone' yg Rain cinta.. hehe.. ich liebe dich, my baby (^_^)

Thursday, 18 April 2013

Cinta Kita . . .




Ku tahu cintamu setulus hati...
Ku tahu cintamu tak berbelah bahagi...
Ku tahu cintamu nan suci...
Ku tahu cintamu kan tetap bersemi...

Kau pun tahu betapa tulusnya cintaku padamu...
Kau tahu cintaku padamu bersifat abadi...
Kau tahu cintaku padamu kan kekal selamanya di hati...
Kau tahu cintaku hanya padamu sepenuh hati...

Cinta kita...
Cinta nan suci...
Lahir dari jiwa yang sejati...
Ia mekar sejak dulu dan pasti kini...
Ia kan terus bersinar sehingga penghujung hari...

Cinta kita...
Sesuci embun pagi...
Sesegar kelopak ros yang mekar...
Kan terus bersinar dan segar...
Selagi ada waktu...
Selagi ada rindu...

Cinta kita...
Walau apa pun akhirnya...
Tetap kan menemui bahagia..
Kerna kita tahu...
Kerna kita pasti...
Segala isi hati...


SedetikRinduSeluruhKalbu


Saat ini.. terasa sepi sekali
Dingin pagi terasa memilu di hati
Sejak dikau sekan menjauhi..

Diriku ditinggalkan sendiri
Menggagahi hati, memujuk sanubari
ingatan yang abadi..

Akur ku pada situasi
Tidak adil ku bertanya lagi
Bukan milikku..

Sedetik tidak pernah lupa
Pada sebuah nama dan paras rupa
Menjelma dalam jaga, mimpi dan anganku tiap masa..

Sedetik rindu
Seluruh kalbu
Aku mendoakan kebahagiaanmu..


Tuesday, 16 April 2013

Hanya Hati Berbicara





Dalam keheningan malam begini,

hanya hati yang berbicara tentang 

betapa rindunya diriku padamu yang jauh di mata. 

Sebegini hebat ingatan padamu, 

sehingga aku tak bisa alpa walau sesaat jua 

dari mengingati dirimu dalam hati ini. 

Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui 

betapa aku menyayangi dan merindui kekasih hati.

Kau bukan lagi illusi..

bukan jua sekadar mimpi..

Aku kini dalam realiti yang amat pasti. 

Hanya takdir Ilahi dan masa yang akan menentukan 

bagaimanakah kesudahannya cinta kita ini. 

Aku pasti kebahagiaan sedang menanti 

walau sekadar di penghujung nanti..



Sangat Merinduimu Sayang





Sayang... 

tak tertahan rasanya rindu di hati ini... 

Ku terlalu rindu padamu sayang... 

Apakah kita boleh bertahan pabila tidak berhubung?... 

Ahhhh... 

terlalu perit dirasakan tanpamu di sisi sayang...

dunia ini dirasakan kelam... 

hidup ini dirasakan amat hambar dan kosong... 

diriku amat memerlukan dirimu wahai sayangku.... 

Kau adalah segalanya dalam hidupku... 

Aku benar-benar mencintaimu dan merinduimu di sepanjang waktu...



Duka itu Milik Kita Bersama





Sayang...

 Duka itu bukan milikmu seorang... 

tapi duka itu milikku jua... 

walau pada zahirnya kau lihat ku gembira... 

tapi hakikatnya tangisan di dalam hati ini tiada siapa yang tahu... 

Dalam hatiku hanya ada dirimu... 

kasihku hanya padamu sayangku... 

sesungguhnya kebahagiaan itu kan hadir pabila ku bersamamu... 

Ku sentiasa berdoa agar kita kan dapat bersatu untuk selamanya...


Duka Itu Milikku . .





Saat bertemu denganmu, 
Memberi daku seribu kebahagiaan. 
Namun, realiti yang ada 
Amat memilukan dan menyiksakan sanubariku. 
Biar beribu kali aku paksakan hati 
melupakan apa yang tersaksi, 
Namun, hati ini masih tak bisa aku bohongi.
 Antara realiti dan fantasi, 
aku menyulam rasa cinta yang tak bertepi. 
Namun, biar apa jua situasi 
yang sedang menanti, 
yang pasti adalah.. 
betapa kedukaan menjadi milikku 
yang abadi..


Jauh di mata Dekat di hati






Kekasihku, 
kau kini jauh dari pandangan mata. 
Namun hati ini tak berhenti mengingatimu 
dan sentiasa mendoakan kebahagiaanmu. 
Ketika kakimu melangkah pergi, 
menyeberangi lautan dan benua yang terbentang, 
aku mengiringi dengan doa 
kita kan bersua bila saatnya menjelang..


Kekasihku, 
rindu ini membuatkan aku 
mengimbas kenangan bersamamu.. 
saat bersama di pantai yang indah. 
Hanya kita berdua ketika itu, 
berjalan-jalan di pinggiran ombak 
yang menyapa dengan penuh kemesraan, 
membuatkan hati terasa begitu damai dan mengasyikkan.. 


Kekasih hati, 
lewat pemergianmu kali ini, 
hanya kenangan bersama 
yang dapat aku jadikan azimat pengubat rindu, 
yang tak pernah padam terhadapmu dirimu 
yang sekian lama bertaktha di kalbu..


Kerinduanku . . .




Terlalu rindunya hati ini pada sebuah pertemuan. Keindahan pertemuan denganmu membuatkan hati ini berbunga. Merasakan diri seolah berada di awangan dengan sejuta rasa kebahagiaan dan kegirangan. Aku sangat rindukannya. Telah ku serahkan seluruh hatiku padanya. Sehingga memenuhi disegenap ruangan di jiwa. Aku kan terus menanti saat indah nan bererti.



Penantian akan hadirmu takkan pernah berakhir dari hatiku.

L A R A . .


Ku relakan kau pergi dari sisi hatiku 

Begini lama setelah tiada jalan penyudah.. 

Jiwa yang hampa kan bertanya apa masih 

percintaan bukanlah kemahuan fikiran 

Di perasaan tersimpan segalanya 

Rahsia.. 

Dan tiada dapat ku tahankan rindu itu 

Seraut wajahmu yang paling indah 

Walau ia kekal di hati ini 

Seterusnya hidup dan tersimpul di dalam hati ini.. 

Di antara kita, bicara berbeza 

Siapa yang merasa.. di melara.. 

Tiada upaya menahan derita.. 

cinta yang hampa.. 

Semoga dirimu 

bebas dari rindu yang sarat.. 

Aku kini terlemas dalam sendu berbisa.. selamanya.. 


Saturday, 13 April 2013

Lagi 5 minit. . .


Hollaa.. heyy3 ape yg lagi 5minit ni?? Alaaa.. lg 5minit nk pkul 3 pagi.. hehehe.. lewatnyerr Rain tdo mlm ni (bru prsan) Nk wt cmne,, Rain bru hbs jelajah blog kmu2 smua laa.. huhu.. Itu bru sparuh.. Selebihnya nk smbung esok plak (org dh mnt blogger).. hehe.. kbye. nite all.. hve a swt drm keyy.. :*


#pejam celik pejam celik daa kul 3 a.m. :)

Biarkan Sendiri . . .


Yang terjadi tak bisa diubah lagi..

Aku merenung hakikat ini..

Menangis tanpa disedari..

Pengajaran yang paling bererti..

Buat kita memutuskan yang pasti..

Realiti kini tak bisa dinafi..

Kiranya dia pilihan di hati..

Kerna itu aku kan menjauhi..

Biar hidupmu kembali bererti..

Walau tanpa aku di sisi..

Aku pergi membawa hati..

Ku tahu kau juga tak ingin begini..

Apa kan daya yang telah terjadi..

Tak seindah yang diimpi..

Biarkan aku pergi..

Jangan di tangisi..

Menjauhkan diri tidak bererti aku kan melupai..

Selamanya kau di hati..

Kiranya diperlukan, carilah di sini..

Aku kan sedia menanti..


Yang benar,

Thursday, 11 April 2013

Why Must 'RAain' ? ?



   Holla.. ni kali kedua Rain tulis entri bukan psal 'Nota Cintaku'. Huhh.. da pukul 12.30a.m. da.. Tp xper, ni smua demi kmu2 smua laa.. Sebenarnya, Rain rase Rain perlu tampil ke hdpn untuk menjelaskan kt kmu2 semua ni knp blog Rain nme nye 'Nota Cintaku (CinteRAin)'. Knp yerr?? kmu2 smua rse sbb perr?? Sebab nye adlh.. Rain ni 'pencinta kpop'. haaaa.. gitu laa citer nye..

   Ape? Ape? Dari mne dtg nye 'Rain' ni?? (dr dlm peyut ibu laa.. xkn tu pon xtau) Hahaha.. sory k sory.. juz kidd.. Ape kmu semua ckp????? Rain cilok nme org?? Heyyyyy3.. ckp bkn sbrg ckp, mkn bkn sbrg mkn tau (btol ke? lantok lerr) Len kli, lau xtau, tanyerrr.. bkn maen tudoh or dgr ckp org jekk..

   'R.A.I.N' tu asal nye dari nme Rain sndri laa.. "NUR AINUL AQILAH bt (xpyh taula)" Haaa.. cmne leyy jd RAIN?? Kmu2 smua ni pon jgn la wt bengap cenggitu.. Cerr eja nma Rain td tanpa ad jarak pon.. bole ke idok?? Hmm.. ape ke bengap nyeee?? Eja laa cmni.. "NURAINULAQILAH" Haaa.. kmu2 smua nmpk x kt mne prktaan RAIN?? adoii laa.. lau x nmpk, mmg pnat sgguh laa..

   Okeyy,, next, Rain nk bgtau ape mksd 'Nota Cintaku' dulu.. Nota Cinta ni sebenarnya ditujukan untuk diri Rain sndri.. Sbb tula jd 'Nota Cintaku'.. 'Ku' tu merujuk kpd Rain la.. soo, da fhm kn??

   Seterusnya, "CinterAain". Ahha.. CinteRAain bermaksud 'CinteRain' laa.. Berkisar tentang kisah cinta Rain mksdnye.. Hahh?? knp double 'A'.. Alaaa.. tu pon nk tau.. saje laa.. nk bg ayt sedap ckitt.. Okeyy2.. last hal ialah 'Rain Lunia'. 'RAIN' da tau dtg dri mne kn?? 'LUNIA' je x tau lg kn?? okeyy.. utk 'LUNIA' ni,, Rain nk kmu2 smua fkir sndri bole?? Bukan pa, Mata rain ni da kuyup da.. da nk kne tdo da.. Xkn x ksian kt Rain kot?? Kmu2 smua syg kt rain kn?? 

   Ape?? SAYANG?? okey2.. Rain pn syg kt kmu2 smua jgk.. Okeyy laa.. slmt mlm smua.. have a sweet dream keyy?? Saranghae. kbye.





#Now pkul 1.12am.. nmpk x ksugguhn Rain nk update blog?? nmpk kn.. and mybe yg korg x nmpk adlh, Rain mnaip gune 'on-screen keyboard' tau.. Nk wt cmne, keyboard lappy ni lum dibaiki lg.. Rain ttp brsguh mnaip utk kmu2 smua :')


(lebey kurg cmni r mate Rain yg ngntuk ni)

romantik tak si dia bila ...??



1) tak pernah bagi kita bunga
    - tapi selalu belanja kita makan


2) tak pernah nak ucapkan kata-kata cinta
    - tapi selalu tinggalkan pesanan yang berguna sprti:
                    " jaga diri awak "
                    " hati-hati awak "


3) tak pernah panggil 'sayang' atau hb,b,baby,cinta dll..
    - melainkan hanya dgn panggilan 'awak'


4) kalau kita buat salah tak pernah dia marah cuma selalu kata:
                    " lain kali jangan buat lagi tau "





J a d i k a n l a h . .



Jadikanlah yAng LembuT itU HATI

Jadikanlah yAng Tipis iTu BENCI

Jadikanlah yAng Tebal itU IMAN

Jadikanlah yAng Tajam itu AKAL

Jadikanlah yAng Baik itU SIFAT

Jadikanlah yAng Manis itU SENYUMAN


Ku Merinduimu . . .


Malam ini ...
Ku lihat rembulan kuning tampak berseri bak purnama
Akankah ini petanda rembulanku akan menemuiku?
Untuk mengakhiri penantianku selama ini

Tapi ...
Ku amati sejenak ...
Di sampingmu ada awan mendung mendekati
Akankah ini yang menjadi penghalangmu untuk hadir di sisi ku?

Wahai rembulanku ...
Yakinlah pada kemampuan dirimu
Apapun rintangan di hadapanmu
Tetaplah selalu menemani dan menyinariku
Janganlah kau pergi rembulanku
Kerana cahayamu menyejukkan hatiku

Dan di malam ini ku berdoa
Semoga rembulanku selalu setia menemaniku
Hadirlah selalu di setiap malamku!

Tika Senja . .



Tika Senja Menjemput Malam
Naluri Ini Dibayangi Rasa Rindu
Rindu Akan Kenangan Silam
Kegembiraan dan Kepahitan
Lumrah Hidup Semua Insan
Ada Masa Suka
Ada Masa Duka
Kegembiraan Disusuli Kesyukuran
Inayat Dari Tuhan Dipohonkan
Kepahitan Mengajar Erti Kedewasaan
Dalam Merentasi Pentas Kehidupan
Kini,
Kukenal Erti Percintaan
Kukenal Erti Sebuah Kasih Sayang
Kukenal Jua Erti Kerinduan
Rindu Menjemput Jiwaku Kembali Merindu
Rindu Pada Ketenangan
Rindu Pada Kekasih
Rindu Menjadikanku Pengemis
Mengemis Rindu Yang Tiada Kesudahan



Saat ku ingin pergi . . .


Ke mana pun kaki ini berdiri..

Biar di pantai yang sepi..

Mahupun di jalanan yang dihambati..

Kau masih di hati..

Tatkala ku cuba..

Mencari kepastian diri..

Saat bicara tidak lagi dituturi..

Hanya berbisik pada hati..

Bertanyakan yang tak pasti..

Namun jawapan tidak ku temui..

Walaupun renunganku setinggi langit biru..

Dan gelora hatiku sekuat ombak menderu..

Yang ku rasakan hanyalah..

Kau tetap di hati..

Saat ku ingin pergi..


Kehilanganmu . . .


Saat ku kehilanganmu 
Hati dibaluti rasa pilu 
Kedukaanku pasti berlarutan 
Kerna dikecewakan.. 

Pernah kita.. 
Bagaikan aur dengan tebing 
Mengatur langkah seiring 
Menghadapi kepahitan 
Hidup berdua 
Pernah menangis bersama 

Panas dan hujan 
Ribut dan taufan 
Telah menguji kesetiaan 
Bersama keyakinan 
Kita jadikan 
Mimpi satu kenyataan 

Tiada pernah ku menyangka 
Kenyataan mengaburi mata 
Sehinggakan kau merasa 
Tak lagi perlu 
Ku berada di sisimu