Friday, 29 March 2013

Kenapa Perempuan Suka Menangis???

 
 
Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menangis?"
Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak." "Saya tidak mengerti ibu," kata si anak. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengerti…"

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. "Ayah, mengapa ibu menangis?" "Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab. "Semua perem...
puan memang sering menangis tanpa alasan."

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya,­ mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama. Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukannya tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak.

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."
 
 

Sunday, 24 March 2013

T o L o N g G g ! ! !


Ingatkan saya jika saya lupa,

Sedarkan saya jika saya leka,

Bimbing saya jika saya hanyut,

Doakan saya jika saya tiada..


Tuesday, 19 March 2013

Milikilah....


Sebuah HATi yang xpenah membenci..

Sebuah SENYUMAN yang x kan penah pudar..

Sebuah SENTUHAN yang xpenah menyakiti..

Dan sebuah PERSAHABATAN yang x akan penah berakhir...


Disebalik Nama Negara !!!

H.O.L.L.A.N.D. - Hope Our Love Lasts And Never Dies...

I.T.A.L.Y. - I Trust And Love You..

L.I.B.Y.A. - Love Is Beautiful; You Also..

B.U.R.M.A. - Between Us, Remember Me Always..

N.E.P.A.L. - Never Ever Part As Lovers..

S a Y a N g G g . . .

SAYANG ALLAH syurga terbuka

 SAYANG RASUL menjauh neraka

SAYANG AGAMA elak petaka

SAYANG IBU jangan derhaka

SAYANG AYAH elak di murka

SAYANG IMAN amal di rangka


SAYANG HATI berbaik sangka

SAYANG ILMU tiada pusaka


SAYANG NYAWA usah di teka

SAYANG HARTA pada ketika


SAYANG SAUDARA membalut luka

SAYANG KEKASIH semaikan suka


SAYANG SAHABAT sanggup terluka

SAYANG KAWAN manisnya muka...

Monday, 18 March 2013

s e b e l u m

••► Sebelum kita sibuk cari kesilapan pasangan kita,
»» Lebih baik kita cari kesilapan kita dahulu..

••► Sebelum kita minta perhatian dari si dia,
»» Lebih baik kita cuba faham kesibukkan dia..

••► Sebelum kita minta dia berubah demi kita,
»» Lebih baik kita cuba terima seadanya dia..


••► Sebelum kita minta itu dan ini,
»» lebih baik kita fikir apa hak kita untuk minta apa-apa..



●●► kerana dia adalah orang yang kita sayang dan dalam berjuta-juta orang dalam dunia ini dia lah yang Allah Swt temukan dgn kita..jadi bersyukurlah..

S a Y a . . . .

saya pernah setia tp diduakan..

saya pernah percaya tp dikhianati..


saya pernah mencintai tp disakiti..


saya pernah memiliki tp akhirnya kehilangan..


saya pernah jujur tp ditipu juga..


saya pernah berharap tp harapan tu sia-sia..


Saya pernah ikhlas menerima semua tp kini..


Saya redha dengan ketentuan Allah s.w.t

SAAT ! ! !

Saat kau bahagia, pujilah Allah,
 
Saat kau kesusahan, mintalah pertolongan Allah, 


Saat kau kesunyian, beribadahlah kepada Allah,
 
Saat kau menderita, percayalah kepada ketentuan Allah,

Setiap saat, ingatlah...Allah itu sangat dekat dengan kita...

Ada ketikanya

Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita dalam keadaan teruji

Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita terkeliru

Ada ketikanya insan yg kita sayang, selalu membuatkan kita terluka

Ada ketikanya insan yg kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan

Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis

Ada ketikanya insan yg kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmataNamun kita ttp menyayanginya krn dia sentiasa bertakhta di hati .....

Sunday, 17 March 2013

kEtAhUiLaH . .

••►Seseorang yang sentiasa tersenyum riang di hadapanmu,
Ketahuilah dia sering menyapu air matanya tatkala sendirian.

••►Seseorang yang sentiasa bergurau senda di hadapanmu,

Ketahuilah dialah seorang pemurung tatkala sendirian.

••►Seseorang yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat danperangsang kepadamu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu.


••►Seseorang yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu,
Ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan Tuhannya.


••►Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut duka di dadanya.

••►Seseorang yang sering memberi hadiah kepadamu,
Ketahuilah dialah insan yang tidak pernah mendapatkannya.

••►Seseorang yang bebas mengeluarkan cetusan fikirannya,
Ketahuilah dialah seorang ‘pertapa setia’ yang tidak mampu
bersuara tatkala sendirian..

ABCDEFGHIJ???

A suka B
B suka C
C suka D
D suka E
E suka F
F suka G
G suka H
H suka I
Tapi I tak suka J
Nak tau kenapa ? 
Sebab I cuma suka kan U

Biarlah . . .

Biarlah segala KEPAHITAN itu pergi...
Agar KEMANISAN datang mengisi...
Biarlah KEKECEWAAN itu berlalu...
Agar KEGEMBIRAAN mewarnai...
Biarlah KEGELISAHAN itu lenyap...
Jangan kita hilang SEMANGAT...
Biarlah PENDERITAAN itu menyapa...
Agar KEKUATAN kita menjana semula

Sekian lama aku menangis...


Ketika kau lelah tak berdaya kerana usaha yang gagal,
Allah tahu betapa gigih engkau telah berusaha..

Ketika sekian lama kau menangis dn batinmu menderita,
Allah telah menghitung tangismu..

Ketika kau rasa hidupmu tak menentu dan waktu terus meninggalkanmu,
Allah menunggu bersamamu.

Ketika kau kesepian dan kawanmu telah terlalu sibuk
walau hanya untuk menelefon, Allah berada disisimu..

Ketika kau telah mencuba segala sesuatu dan tak tahu
harus berbuat apa, Allah memiliki jawapannya.

Ketika tiba-tiba hidupmu lebih ceria dan kau temukan secebis harapan,
Allah telah berbisik kepadamu.

Ketika semuanya berjalan lancar dan banyak yang
harus kau syukuri, Allah telah menyayangimu.

Ketika kegembiraan datang dan kau terasa terpesona,
Allah tersenyum kepadamu.

Ketika kau bercita-cita dan mimpi untuk diwujudkan,

Allah telah membuka matamu dan memanggil namamu. 

♥ kAtA UsTaZ ♥

~~...Ustaz Azhar Idrus kata...~~
Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia...



~~...Ustaz Mohd Kazim Elias kata...~~
Cinta adalah perasaan yang telah dikurniakan Allah kepada setiap manusia. Kita tidak boleh halang seseorang jatuh cinta, tapi kita cuma boleh bimbing cinta itu ke arah kebaikan...


~~...IMAM MUDA Asyraf kata...~~
Cinta itu fitrah dan mencintai itu tidak salah, cinta boleh jadi salah apabila kita... mencintai seseorang sehingga lupa dan lalai terhadap ALLAH s.w.t...


~~...Ustaz Zamri kata...~~
Anda telah bersedia untuk bercouple jika niat anda memang untuk berkahwin dengan si dia demi menjaga agama dan akhlak agar sentiasa terpelihara..

●❤ RINDU ❤●

Jika RINDU ini bertatah, aku HARAP biarlah untuk Allah. Andai rindu ini menarik RESAH kepadaMu, aku pasrah. Andai pencarian ini masih belum kutemui, Ya Allah.. damaikanlah hati. Biarlah resah menarik sepi. Biarlah kecewa meratap pergi. Biarlah KASIH mengikat diri. Ya Muhaimin kepadaMu aku mengadu hati. Serikanlah taman hati BUKAN pada fikirku tapi pada redhaMu.. aku RINDU padaMu..

Tuesday, 12 March 2013

jika ia sebuah cinta...

Jika ia sebuah cinta… ia tidak mendengar… namun sentiasa bergetar.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak buta namun sentiasa melihat dan merasa.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak menyeksa namun sentiasa menguji.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak memaksa namun sentiasa berusaha.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak cantik namun sentiasa menarik.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak datang dengan kata-kata namun sentiasa menghampiri dengan hati.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak terucap dengan kata namun sentiasa hadir dengan sinar mata.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak hanya berjanji.. namun sentiasa cuba memenangi.
Jika ia sebuah cinta... ia mungkin tidak suci.. namun sentiasa harmoni.
Jika ia sebuah cinta... ia tidak hadir kerana permintaan namun hadir kerana ketentuan.
Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan… namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan.

Jika Seorang Wanita Menangis Di Hadapanmu


Jika seorang wanita menangis di hadapanmu,
Itu bererti dia tak dapat menahannya lagi.

Jika kamu memegang tangannya saat dia menangis,
Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.

Jika kamu membiarkannya pergi,
Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi dirinya yang dulu.
Selamanya….

Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Kecuali di depan orang yang amat dia sayangi.
Dia menjadi lemah.

Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
Hanya jika dia sangat menyayangimu,
Dia akan menurunkan rasa egonya.

Lelaki, jika seorang wanita pernah menangis keranamu,
Tolong pegang tangannya dengan pengertian.

Dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu.

Lelaki, jika seorang wanita menangis keranamu.
Tolong jangan mensia-siakannya.

Mungkin kerana keputusanmu, kau merosak kehidupannya.

Saat dia menangis di depanmu,
Saat dia menangis keranamu,

Lihatlah matanya….

Dapatkah kau lihat dan rasakan sakit yang dirasakannya?

Fikirkan….

Wanita mana lagikah yang akan menangis
dengan murni, penuh rasa sayang,
Di depanmu dan keranamu……

Dia menangis bukan kerana dia lemah
Dia menangis bukan kerana dia menginginkan simpati atau rasa kasihan

Dia menangis,
Kerana menangis dengan diam-diam tidaklah memungkinkan lagi.

Lelaki

Fikirkanlah tentang hal itu

Jika seorang wanita menangisi hatinya untukmu,
Dan semuanya kerana dirimu.

Inilah waktunya untuk melihat apa yang telah

Hanya kau yang tahu jawapannya….

Pertimbangkanlah

Kerana suatu hari nanti

Mungkin akan terlambat untuk menyesal,
Mungkin akan terlambat untuk mengatakan ‘MAAF’!!

Lirik Lagu (ost kerana sarah)


Toi AF6 - Rindu Pengubat Luka


Sering kali ku terkenang saat kau tersenyum
Lalu memandang ku
Tapi, kini pabila kau tiada di sisi
Ku terdampar layu, beralunan sepi
Melayang-layang dihembus bayumu

Tak ku ulangi kesilapan itu
Maafkan aku
Mengguris hatimu
Berilah ku ruang perbaiki diriku
Aku merayu kembali kepada ku
Rindu pengubat luka

Ku masih memerlukan belaian kasih
Dan tawa mesramu
Kau seretku ke dalam rongga hatimu
Salut kerinduan menggamit menusuk di kalbuku
Terangi hidupku dengan cahayamu

Tak ku ulangi kesilapan itu
Maafkan aku
Mengguris hatimu
Berilah ku ruang perbaiki diriku
Aku merayu kembali kepada ku
Rindu pengubat luka

Walau ku dilupakan
Namun jangan kau lupakan detik bersama

Tak ku ulangi kesilapan itu
Maafkan aku
Mengguris hatimu
Berilah ku ruang perbaiki diriku
Aku merayu kembali kepada ku
Tak ku ulangi kesilapan itu
Maafkan aku
Mengguris hatimu
Berilah ku ruang perbaiki diriku
Aku merayu kembali kepada ku
Rindu pengubat luka

USAH . . .

USAH dinanti pada yang tak sudi...

USAH dirindu pada yang tak mengingati...

USAH kesian dengan orang yang pernah menyakiti...

USAH dikenang pada orang yang telah pergi...

USAH mengharap pada yang tak kasih...

USAH dikesali perkara dah terjadi... <3

Anda Pasti Tersenyum Selepas Membaca Entri Ini. . .


Di  waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
Di waktu kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
Di waktu kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya
Di waktu kamu ingin menduakannya, ingatlah bahawa dia selalu setia kepadamu
Di waktu kamu ingin membohonginya, ingatlah dia telah jujur kepadamu
Maka kamu akan merasakan bermakna dia untukmu
Jangan sampai nanti dia sudah tidak lagi di sisimu, kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu
Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari
Tidak mudah mencari yang telah hilang
Tidak mudah mengejar impian
Namun yang lebih susah adalah mempertahankan yang ada
Karena walaupun digenggam terlepas juga
Ingatlah kata pepatah: "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"
Belajar menerima apa adanya dan berfikiran positif
Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya akan sirna tak berbekas
Rumah mewah, harta benda, kedudukan, jawatan, namun ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak dapat dibawa, sehelai benang pun tak mampu dimiliki
Apalagi yang mahu diperebutkan
Apalagi yang mahu disombongkan
Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
Jangan terlalu berhitung
Jangan hanya mahu menang sendiri
Jangan suka menyakiti sesama, apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
Belajarlah tiada hari tanpa kasih
Selalu berlapang dada dan mengalah
Hidup sentiasa ceria dan bebas
Tak ada yang tak dapat di ikhlaskan
Tak ada sakit hati yang tak mampu dimaafkan
Tak ada dendam yang tak mampu dihapuskan


Saturday, 9 March 2013

FiRsT DaY!!!!

Ahha... hollaaaaaa.. this is my first day at blog ni tauu.. exceli, kt blog ni je yg first dayy.. blog len da ber'day2'.. uhhu.. kay la.. konferm r nk kna intro dlu an??? okey laa.. btw, i'm *RAin LuniA* sooo,, ad pape lg yg prlu di 'intro' kn??? tell me tell me now.. nothing?? huhu.. oraitt.. key la.. i think that's all 4 todayy.. hope korang suke ngn blog ni and tlg la timer blog ni seadanya keyy??

bubye..<3